Shorties...

    Tuesday, March 18, 2008

    #91 Music Idol vs. Пей с мен aka* Let's Duet

    Без всякакви претенции за музикален слух и каквито и да било познания в областта ще се пробвам да изкоментирам. Знам, че по темата може много да се говори, ама да видим моята мозъчна клетка какво ще сътвори...

    Така, преди да започна искам само да спомена незначителния факт, че аз съм почитател на Music Idol и този пост ще бъде тотално насочен към промотиране на съответния формат и оплюване (много силна дума) на конкуренцията. Нищо, че като цяло Нова ТВ е фаворит в избора ми на ТВ канал.

    Ще започна с това, че Music Idol е световно известен формат и представлява една добре смазана машина за развлечение и съответно пари. Let's Duet е плод на грандоманията и "големите" претенции на един псевдо музикант и борбата за зрителския интерес в най-гледаното време. За жалост, нещастния опит на Нова ТВ да представи този единствен по рода и размерите си формат се изразява само в пошла и на моменти прекалено форсирана автореклама. Стремежът и претенциите за величие не са най-добрия вариант, защото има една тънка граница, която като се премине, величието се превръща в жалко подобие на такова. Това дразни. Мен ме дразни. бТВ и Music Idol просто не трябва да се напъват, защото авторекламата на Нова ТВ e пълен провал.

    Първи етап от двете предавания е кастинг... Ами какво да говоря тук. Отново бТВ и Music Idol "бият" по всички показатели. Естествено и при двете предавания целта беше да се покажат, как да се изразя..., некадърните участници. Очевидно грешката на Let's Duet е, че започват излъчването на материали с участници вече преминали през някакъв предварителен подбор и съответно се губи ефекта на изненадата, губи се ефекта от първичните реакции на участници и съответно съдии. Никой не обича изненадите по сценарий. В Music Idol се търси Изпълнителят, Певецът и наистина вниманието ни е насочено към участниците. В Let's Duet уж пак се търси изпълнителят, но малко или много заради формата и характеристиките на предаването се отделя време на "звездите" (да, разбира се, че слагам кавички, защото тези хора не са истински звезди, те са само по-известни), които много ясно използват това, за да се покажат като велики. Еми, мерси!

    Следващ етап - концерти и изяви на финалистите... Колкото и да съм tone deaf, съм просто на 101% убедена, че гласовите качества на кандидатите в Music Idol са определено по-добри. Самите участници са по-атрактивни, техните индивидуалности не се губят в сянката на някакви си "звезди". И наистина не е важно колко ти е голяма сцената и колко ти е велик бенда (хаха, не знам това от къде го измислиха невероятните продуценти на Let's Duet, "Ку-ку " бенд, разбираш ли, бил най-добрия бенд на Балканите. Абе смешници, не се ли виждате к'ви сте плюмковци, къде се слагате, бе?!), важно е колко са велики гласовете на тази сцена! Сцената и бенда не правят певеца, то и си пролича, дори и някои от "звездите" звучаха бездарно. В Music Idol, на малката сцена, само с пиано и китара, имаше шоу, имаше емоции, имаше истински певци!
    Избора на репертоар в Music Idol за момента изцяло зависи от кандидатите и бих казала, че съм доста доволна, харесва ми. Темите в Let's Duet се задават предполагам от продуцентите. Сполучлива първа тема - "Любими песни на звездите от техния репертоар", но само да спомена две думи за новата тема - "Любими македонски песни" WTF!!! Ей тука буквално бях хвърлена в тъча! Моля? Я, пак темата? Тук не подлагам на съмнение качествата на македонската музика, но бах ма'а му, толкова ли нямаме българска музика. Ние българи ли сме или ..., пффт направо нямам думи, кифли. А да видим дали ако предаването беше македонско щяха да си направят вечер на българската музика. Лекета!

    Сега малко за водещите... Иван и Андрей (Music Idol) са освободени, забавни и когато се налага сериозни. С една дума - симпатяги. Светльо от "Хиподил" и Камен Воденичаров (Let's Duet) са ... големи пънове. Камен никога не го е бивало, но от Светльо очаквах повече. Пича просто не е себе си, следвайки сценария. Нито една шега не им се е получила за сега, предаването е пълно с лапсуси (не претендирам за правилен правопис на тази дума), просто разваля се ефекта.

    По шестобалната: Music Idol 5 - 2 Let's Duet

    Ми май това е за сега. Някой друг път ще си поговорим за участниците и зрителския вот в Music Idol, защото има каво да се каже там.

    ----
    Под чертата: aka - also known as

    4 comments:

    Мъник said...

    Не съм сигурна доколко могат да се сравняват освен по качеството на шоуто, което предлагат. Защото от самото начало Пей с мен се разграничи от Мюзик Айдъл по това, че показваше в първоначалните кастинги хора, които наистина пяха. Мюзик Айдъл показваха издънките. Както и непрекъснато се повтаря КОЛКО точно различен е този музикален формат от другия. Колкото до "звездите", "водещите", "наградата", продуцентите и бенда - съм абсолютно съгласна с теб. Не съм гледала първия голям концерт, но правилата на цялото шоу ми се сториха малко странни - напр. това, че звездите избирали какво да правят с наградата.
    От Мюзик Айдъл все още съм разочарована в сравнение с миналата година. Чакам да направят нещо, което ще ме върне към тях.
    Гледам и двете шоута, докато едното не ме спечели на 100% :)

    Мъник said...

    А и още нещо - пускаш ли СМСи?

    P. said...

    Абе не е точно така, че на кастингите на Пей с мен са си пяли хората... А в Мюзик Айдъл излъчваха и хора с качества, но наистина в този формат на всякъде по света залагат на заблудените овчици в началото. (до година мисля да ходя и аз там, че мама и тати да ме гледат по телевизора :P)
    Аз ги глеам и двете, за сега. Скоро, обаче мисля да се откажа от Пей с мен.
    СМС-чета не пускам, за сега. Все пак телефона ми е служебен и не искам да товаря шефа. Достатъчно лични разговори провеждам за негова сметка :P

    Мъник said...

    Теб няма да те пуснат на предварителното изслушване, като видят лудостта в очите ти :P :P :P